Sounds familiar?

Met herkenbare content zorgen dat je ideale klant jou benadert

Je kunt wel zeggen dat je een familiebedrijf bent, maar wat maakt dat jullie een familiebedrijf zijn?

Jullie historie en familiewaarden zijn unieke karakteristieken die je alleen terugvindt bij familiebedrijven. Gebruik die aspecten om je als familiebedrijf onderscheidend te positioneren.

In 8 heldere stappen ontwikkelen we samen we samen een contentstrategie die bijdraagt aan het behalen van jullie communicatiedoelstellingen en het familiebedrijf top-of-mind maakt bij jullie ideale klant.

Eerst denken, dan doen

In 8 stappen naar een waardevolle contentstrategie

01 — Duidelijke doelstellingen

Bepaal wat je wil bereiken met je communicatie. Of je nu verlangt naar meer leads, meer klanten of een groter bereik. Jouw communicatiedoelstellingen bepalen the way to go.

02 — Praktische persona’s

Fictieve klantprofielen gebaseerd op input van leveranciers, klanten en medewerkers geven sturing aan jouw communicatie. Je schrijft daadwerkelijk voor een persoon waardoor jouw boodschap altijd aankomt.

03 — Allesomvattende audit

Ken de prestaties van je huidige content. Krijg inzicht in wat wel en wat niet werkt en gebruik dit in je verdere communicatie.

04 — Compleet CMS

Met een Content Management Systeem (CMS) creëer, beheer en publiceer je al jouw content. Zorg dat deze basis goed staat zodat je boodschap aankomt.

05 — Inspirerende Ideeën

Brainstorm over contentideeën met jouw medewerkers, leveranciers en klanten. Ken de behoeften van je ideale klant en gebruik dit in je communicatie.

06 — Tactische types

Weet op welke communicatiekanalen je ideale klant zit. Trek vervolgens hun aandacht via contenttypen die jouw potentiële klant gebruikt. Gebruik hiervoor je buyer persona’s.

07 — Pragmatische planning

Het publiceren van je content doen we via een vooraf opgesteld plan. Zo bereiden we je doelgroep voor op jouw aanbod. Hierdoor trekken we niet alleen de aandacht, maar houden we deze ook vast.

08 — Converterende content

Nu is het tijd om je contentideeën uit te werken in concrete webpagina’s, social media posts, artikelen of nieuwsbrieven. Publiceer volgens planning. Dit maakt je consistent en leidt tot een groter bereik.

Wil je herkenbare content maken en ervoor zorgen dat je ideale klant jou benadert?

Herkenbaar in toon

Herkenbaar in vorm

Herkenbaar in ervaringen

  • "Nick heeft ons het afgelopen jaar structuur gegeven in het bedenken en uitvoeren van onze content. Als familiebedrijf is het soms lastig om duidelijk te verwoorden aan de buitenwereld wat een familiebedrijf nou speciaal maakt. Nick heeft door zijn persoonlijke benadering ons geholpen om deze boodschap te vertalen naar de buitenwereld. Absoluut een toegevoegde waarde!"

    Robert Lesmeister - Squiby Foods

Heb je vragen over de contentstrategie?