
Sounds familiar?
Met herkenbare content zorgen dat je ideale klant jou benadert
Je kunt wel zeggen dat je een familiebedrijf bent, maar wat maakt dat jullie een familiebedrijf zijn?
Jullie historie en familiewaarden zijn unieke karakteristieken die je alleen terugvindt bij familiebedrijven. Gebruik die aspecten om je als familiebedrijf onderscheidend te positioneren.
In 8 heldere stappen ontwikkelen we samen we samen een contentstrategie die bijdraagt aan het behalen van jullie communicatiedoelstellingen en het familiebedrijf top-of-mind maakt bij jullie ideale klant.
Eerst denken, dan doen
In 8 stappen naar een waardevolle contentstrategie
01 — Duidelijke doelstellingen
Bepaal wat je wil bereiken met je communicatie. Of je nu verlangt naar meer leads, meer klanten of een groter bereik. Jouw communicatiedoelstellingen bepalen the way to go.
02 — Praktische persona’s
Fictieve klantprofielen gebaseerd op input van leveranciers, klanten en medewerkers geven sturing aan jouw communicatie. Je schrijft daadwerkelijk voor een persoon waardoor jouw boodschap altijd aankomt.
03 — Allesomvattende audit
Ken de prestaties van je huidige content. Krijg inzicht in wat wel en wat niet werkt en gebruik dit in je verdere communicatie.
04 — Compleet CMS
Met een Content Management Systeem (CMS) creëer, beheer en publiceer je al jouw content. Zorg dat deze basis goed staat zodat je boodschap aankomt.
05 — Inspirerende Ideeën
Brainstorm over contentideeën met jouw medewerkers, leveranciers en klanten. Ken de behoeften van je ideale klant en gebruik dit in je communicatie.
06 — Tactische types
Weet op welke communicatiekanalen je ideale klant zit. Trek vervolgens hun aandacht via contenttypen die jouw potentiële klant gebruikt. Gebruik hiervoor je buyer persona’s.
07 — Pragmatische planning
Het publiceren van je content doen we via een vooraf opgesteld plan. Zo bereiden we je doelgroep voor op jouw aanbod. Hierdoor trekken we niet alleen de aandacht, maar houden we deze ook vast.
08 — Converterende content
Nu is het tijd om je contentideeën uit te werken in concrete webpagina’s, social media posts, artikelen of nieuwsbrieven. Publiceer volgens planning. Dit maakt je consistent en leidt tot een groter bereik.